معایب پارک دامنه برای سئو سایت
معایب پارک دامنه برای سئو سایت
جمعه 23 تير 1402 ساعت 16:48 | بازدید : 189 | نویسنده : بیتا

یک اشتباه رایج استفاده از دامنه های میزبانی شده است و دلیل اینکه نمی توانید دامنه دیگری را در سایت خود پارک کنید این است که عنوان سایت و صفحات جداگانه نباید همزمان با چندین آدرس بالا باشد. در این صورت دامنه توسط گوگل رتبه بندی نمی شود. زیرا یک سایت کپی دقیق است (محتوای تکراری! استفاده از دامنه های پارک شده به یکی از دلایل زیر است که هر کدام را توضیح داده و حل می کنیم:

Domain Park چیست؟
پارک دامنه به معنای ثبت دامنه و عدم استفاده فعال از آن برای ایجاد وب سایت است. به عبارت ساده، وقتی دامنه ای را قطع می کنید، به معنای حفظ آن بدون ایجاد صفحات و محتوا است. در Domain Park صفحه ای نمایش داده می شود که ممکن است حاوی تبلیغات، لینک های وابسته یا اطلاعات مختصری در مورد دامنه باشد. این صفحه پارکینگ را می توان به صورت سفارشی طراحی کرد یا از الگوهای استاندارد پارکینگ استفاده کرد.
اهداف پارک دامنه می تواند شامل موارد زیر باشد:

نگهداری دامنه: با توقف یک دامنه، اطمینان حاصل می شود که دامنه متعلق به شما است و در دسترس است. به عبارت دیگر، از این طریق می توانید دامنه را در انتظار استفاده در آینده نگه دارید.

کسب درآمد: برخی از صاحبان دامنه سعی می کنند از طریق تجمیع کنندگان دامنه کسب درآمد کنند. آنها تبلیغات مربوطه را در صفحه پارکینگ قرار می دهند و اگر بازدیدکنندگان روی آنها کلیک کنند، درآمد کسب می کنند.

فروش دامنه ها: سایت پارکینگ دامنه می تواند راهی برای نمایش دامنه شما به خریداران بالقوه باشد. در صفحه هلدینگ می توانید اطلاعات مربوط به دامنه را نشان دهید و در صورت تمایل برای فروش دامنه با شما تماس گرفته شود. لازم به یادآوری است که پارک دامنه تأثیر مستقیمی بر سئو ندارد و به صورت جداگانه برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو موثر نیست. در واقع برای بهبود سئوی خود، بهینه سازی محتوا و ایجاد یک وب سایت فعال و با کیفیت بسیار مهم است.

تاثیر پارک دامنه بر بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟
در مورد تاثیر پارک دامنه بر سئو، حالت متغیری دارد و به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر دامنه ای را منسوخ کنید و یک صفحه پارکینگ بدون محتوای اصلی در آن قرار دهید، تاثیر بدی در سئو خواهد داشت. این بدان معناست که موتورهای جستجو محتوای کم و مرتبط را در سایت شما پیدا نخواهند کرد و در نتیجه سایت شما در نتایج جستجو رتبه پایین تری خواهد داشت.

به عنوان مثال، اگر دامنه ای به نام "example.com" را متوقف کنید و یک صفحه انتظار با کلمات تبلیغاتی یا برخی لینک های نامربوط قرار دهید، احتمالاً تأثیر مثبتی بر سئوی شما نخواهد داشت. اما در برخی موارد، صفحات دامنه می توانند تاثیر مثبتی بر سئوی شما داشته باشند. به عنوان مثال، اگر دامنه ای را که قبلاً در حال استفاده است و دارای محتوای مرتبط و ارزشمند است را خاموش کنید، ممکن است آن دامنه همچنان در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد.

در این صورت با ایجاد یک صفحه مرتبط و با کیفیت در دامنه پارک شده می توانید از آن مقدار در دامنه استفاده کنید و تاثیر مثبتی بر سئوی سایت خود داشته باشید. به طور کلی برای تاثیر مثبت در سئو بهتر است از دامنه ها به صورت فعال و با محتوای مناسب برای کاربران استفاده کنید. پارک دامنه در برخی موارد می تواند موثر باشد، اما باید به یاد داشته باشیم که محتوا و کیفیت آن همچنان نقش اصلی را در سئو دارد.

صاحب سایت می خواهد سایتش از چندین آدرس در دسترس باشد
این یک اشتباه بزرگ است! اگر می خواهید سایت شما با عناوین زیاد بالا باشد، نباید دامنه را مسدود کنید. شما باید یک تغییر مسیر 301 انجام دهید صفحات شما نباید با دو آدرس نشان داده شوند. اگر آدرس دوم و سوم وارد شده باشد، به جای نمایش صفحه، باید به صفحه اصلی منتقل شود.

صاحب سایت برای افزایش رتبه دامنه های فارسی خرید و همه را در سایت خود پارک کرد
ربطی به رتبه نداره آموزش تاثیر نام دامنه بر سئو را بخوانید. همچنین اگر کار کند همانطور که در بالا ذکر شد شما چندین نسخه از سایت خود تهیه کرده اید و تمامی سایت های شما کپی شده اند. هر چه زودتر دامنه های اضافی را به جای مسدود کردن ریدایرکت کنید و جلوی این کلیشه ها را بگیرید (که دامنه فارسی را با کلمات کلیدی خریدید، آن را در سایت خود بلاک کنید و رتبه می یابد)!

صاحب وب سایت از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده می کند که به ناچار شامل دو یا چند عنوان است (مانند باغ دامنه وبلاگ یا سیستم های همکاری در فروش).

در این صورت هیچ کاری نمی توان کرد. فقط باید خوش شانس باشید که دامنه شما توسط گوگل آدرس اصلی در نظر گرفته می شود. برای کمک به گوگل و موتورهای جستجو، در ابتدای ایجاد سایت خود، باید مطالب خود را در سایت های دیگر منتشر کنید. و یک لینک قوی در دامنه خود ایجاد کنید.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست

نویسندگان
آرشیو مطالب
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 2
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 72
:: باردید دیروز : 125
:: بازدید هفته : 221
:: بازدید ماه : 299
:: بازدید سال : 547
:: بازدید کلی : 3947